Journal ARS 38 (2005) 2
Articles
Martin VANČO: Rím alebo Judea? Príspevok k ikonografii a proveniencii slonovinovej pyxidy z Čiernych Kľačian[Judea or Rome? Contribution to the Iconography and Provenance of Ivory Pyxis from Čierne Kľačany], pp. 93-107, 13 figs.
Summary
Bibiana POMFYOVÁ: Liturgický kontext ranostredovekej architektúry[Der liturgische Kontext der frühmittelalterlichen Sakralarchitektur][The Liturgical Context of Early Medieval Sacral Architecture], pp. 108-134, 7 figs.
Summary
Ivan GERÁT: Zápasy s anjelom – ikonologické poznámky k tradovaniu obrazových tém[Fighting with an Angel – Iconological Remarks in the Margin of Pictorial Traditions], pp. 135-147, 4 figs.
Summary
Martin ŠUGÁR: Hoc opus fecit fieri… Niekoľko poznámok k interpretácii tabúľ oltára z Hronského Beňadika z roku 1510[Hoc opus fecit fieri…Some Notes on Interpretation of One of the Panel Paintings from Hronský Beňadik, 1510], pp. 148-159, 9 figs.
Summary
Mária PÖTZL-MALÍKOVÁ: Ku vzniku prvého morového stĺpa v Banskej Štiavnici a jeho významu v cirkevnom živote mesta[Zur Entstehung der ersten Pestsäule in Banská Štiavnica/Schemnitz und ihrer Bedeutung im Kirchenleben der Stadt][About the Origination of the First Plague Column in Banská Štiavnica/Schemnitz and Its Importance in the Church Life of the City], pp. 160-173, 5 figs.
Summary
Barbara BALÁŽOVÁ: Gotika v baroku. K ideovej a formálnej recepcii gotického umenia v prvej polovici 18. storočia na Slovensku[Gothic in the Age of Baroque. On the Ideological and Formal Reception of Gothic Art in the First Half of the 18th Century in Slovakia], pp. 174-180, 2 figs.
Summary
Marta HERUCOVÁ: Exkurz do historickej maľby XIX. storočia[Exkurs in die Historienmalerei des XIX. Jahrhunderts] [Excursion into the History Painting of the XIXth Century], pp. 181-201, 10 figs.
Summary
Dana BOŘUTOVÁ: Hľadanie pevného bodu: K problematike uplatnenia historických vzorov v architektonickom koncepte Blažeja Bullu[Searching for a Fixed Point: Implementation of Historic Patterns in the Architectural Work of Blažej Bulla], pp. 202-221, 20 figs.
Summary
Materials
Jana GERŽOVÁ: Pamäť miesta. Niekoľko poznámok k ikonografii cyklu výstav realizovaných v Synagóge – Centre súčasného umenia[Site Memory. Some Remarks on the Iconography of the Cycle of Exhibitions in the Synagogue – Centre for Contemporary Art], pp. 222-226, 3 figs.
Oľga DANGLOVÁ: Ľudovít Fulla a ľudová tradícia[Ľudovít Fulla and Folk Tradition], pp. 227-235, 3 figs.
Zuzana LUDIKOVÁ: Neoplatónske motívy na epitafe Zachariáša Mossóczyho[Neo-Platonist Motifs on the Epitaph of Zachariáš Mossóczy], pp. 236-241
Miroslav MARCELLI: Symbol a znak, minulosť a prítomnosť[Symbol and Sign, Past and Present], pp. 242-245
Zuzana BARTOŠOVÁ: Svet dejín umenia ako výzva pre tvorbu osobností neoficiálnej slovenskej výtvarnej scény 70. a 80. rokov XX. storočia [The World of Art History as a Challenge for Members of Slovak Nonofficial Fine Arts Scene in the 70-ies and 80-ies of the XXth Century], pp. 246-265, 10 figs.
Summary