Journal ARS 39 (2006) 1
Articles
Ladislav KESNER: Understanding of Art as Active Visual Hermeneutics[Porozumenie umeniu ako aktívna vizuálna hermeneutika], pp. 3-18, 5 figs.
Summary
Michael Viktor SCHWARZ: What Is Style For?[Načo existuje štýl?], pp. 19-30, 4 figs.
Summary
Štefan ORIŠKO: Sigismundus Rex et Imperator. Úvahy nad výstavou umenia žigmundovskej doby[Sigismundus Rex et Imperator. Reflecting an Exhibition Dedicated to the Arts of the Era of the King Sigismund of Luxembourg], pp. 31-52, 16 figs.
Summary
Pavel ŠTĚPÁNEK: Španělská malba ze slovenských zbírek[Pintura española de colecciones eslovacas][Spanish Painting from Slovak Collections], pp. 53-76, 27 figs.
Summary
Agnieszka TOMASZEWICZ: Antiquity in Residential Architecture of Wrocław in the Nineteenth Century[Antika v rezidenčnej architektúre Wrocławi 19. storočia], pp. 77-90, 11 figs.
Summary
Daniel GRÚŇ: Zmysel negácie. Nefiguratívny výtvarný prejav a avantgardné princípy v teórii Oskára Čepana[Meaning of Negation. Nonfigurative Art and Avant-Garde Principles in Oskár Čepan’s Art Theory], pp. 91-107, 7 figs.
Summary
Materials
Paul WOOD: Teaching Globalisation in Art History[Výuka globalizácie v rámci dejín výtvarného umenia], pp. 109-114
Summary
Ján BAKOŠ: Slovak Art History in the Time of Globalisation[Slovenské dejiny umenia v období globalizácie], pp. 115-119
Summary
News
Zuzana Bartošová: Pamiatke Radislava Matuštíka[In Memory of Radislav Matuštík], pp. 120-121
Alexandra Kusá: Sorela – slovenský variant? Stratégie a podoby výtvarného umenia socialistického realizmu 1948 – 1956 na Slovensku. Bratislava 2005. (Obhajoba dizertačnej práce)[Alexandra Kusá: Sorela – Slovak Version? Strategies and Forms of the Art of Socialist Realism 1948 – 1956 in Slovakia. Bratislava 2005. (Dissertation Defence)], pp. 122-127