Časopis ARS 44 (2011) 2
Úvod: Ivan GERÁT, s. 143
Štúdie
I.Liesbet KUSTERS – Emma SIDGWICK: A Motif and Its Basal Layer. The Haemorrhoissa (Mark 5.24-34) and the Interplay of Iconological and Anthropological Research[Motív a jeho východisko. Žena s krvotokom (Marek 5.24-34) a súhra ikonologického a antropologického výskumu], s. 144-158, 5 obr.
Resumé
Ivan GERÁT: Poznámky k vizuálnej topike stredovekých obrazov martýrií na Slovensku[Notes on the Visual Topic of Medieval Pictures of Martyrdom in Slovakia], s. 159-181, 15 obr.
Resumé
Béla Zsolt SZAKÁCS: Images from the Production Line. Constructing Saints’ Lives in the Hungarian Angevin Legendary[Obrazové série. Koncipovanie životov svätých v Uhorskom anjouovskom legendáriu], s. 182-193, 12 obr.
Resumé
Tadeusz J. ŻUCHOWSKI: Erwägungen zur Interpretationsmöglichkeit der Wandmalerei. Am Beispiel der Stanzen im Vatikanischen Palast[Uvažovanie nad interpretačnými možnosťami nástenného maliarstva. Vatikánske Stanze ako príklad][Considerations on the Possibilities of Interpretation of Wall Painting. Vatican Stanze as an Example], s. 194-214, 10 obr.
Resumé
Lubomír KONEČNÝ: Lost in Translation. The Iconographic Tradition and Visual Transformation of an Antique Fable[Ztraceno v překladu. Ikonografická tradice a vizuální proměny jedné antické bajky], s. 215-221, 4 obr.
Resumé
Ricardo PIÑERO MORAL – Yvonne zu DOHNA: Iconosophy. The Relationship between Colour Theory and Iconography (Goethe and Turner. The Labyrinth of Word and Light)[Ikonozofia. Vzťah medzi teóriou farieb a ikonografiou (Goethe a Turner. Labyrint slova a svetla)], s. 222-251, 13 obr.
Resumé
II.Martin ILLÁŠ: Adriatický pôvod niektorých predrománskych kostolov v strednom Podunajsku[Adriatic Origin of Some Pre-Romanesque Churches in the Middle Danube Region], s. 252-270, 14 obr.
Resumé
Milan TOGNER: Kresby cremonských maliarov v zbierke Slovenskej národnej galérie[Drawings by Cremona Painters in the Collections of the Slovak National Gallery], s. 271-287, 22 obr.
Resumé
Správy
Zuzana BARTOŠOVÁ: Pamiatke Evy Šefčákovej[In Memory of Eva Šefčáková], s. 288-292, 1 obr.
Resumé