Journal ARS 45 (2012) 1
Articles
I.Steven MANSBACH – Victor A. FRIEDMAN – Janis KRESLINS: New Histories and New Methods in Engaging the Eastern European Avant-Gardes. Introduction[Nové dejiny a nové metódy prístupu k východoeurópskym avantgardám. Úvod], pp. 3-5
Juliana MAXIM: Downcast Colossus. Communist Architecture in Romania’s Post-Communist Cinema[Zvrhnutý kolos. Komunistická architektúra v rumunskom postkomunistickom filme], pp. 6-17, 13 figs.
Summary
Matthew Jesse JACKSON: Vision and Communism[Vízia a komunizmus], pp. 18-25, 5 figs.
Summary
Janis KRESLINS: Reading, Seeing, Conceiving in the Baltic, or Don’t Judge a Modernist Book by Its Cover[Čítanie, vnímanie a tvorba na Balte alebo o tom, že modernistická kniha by sa podľa obálky súdiť nemala], pp. 26-36, 17 figs.
Summary
Victor A. FRIEDMAN: Beyond the Borders. Bulgarian and Macedonian Poetic Cover Art in the Early and Middle Twentieth Century[Pohľad ponad hranice. Obálky bulharských a macedónskych básnických zbierok zo začiatku a polovice dvadsiateho storočia], pp. 37-48, 29 figs.
Summary
Atanas BOTEV: What Deconstruction Is Not? (Is Derrida’s Philosophy Based upon His Hashish Consumption?)[Čo nie je dekonštrukciou? (Je Derridova filozofia založená na konzumácii hašišu?)], pp. 49-55, 13 figs.
Summary
II.Mária ORIŠKOVÁ: Welcome to Capitalism. Institutional Dimensions of Art History in Post-Communist Slovakia[Vitajte v kapitalizme. Inštitucionálne rozmery dejín umenia na postkomunistickom Slovensku], pp. 56-66
Summary
Ingrid CIULISOVÁ: Vojvoda Albert Sasko-Tešínsky a jeho vkus[Duke Albert of Saxe-Teschen and His Taste], pp. 67-82, 8 figs.
Summary